måndag 31 oktober 2016

Ytterligare ett spel avklarat!

Denna gång var det Castlevania som fick känna på en retrogamers känsla! Fy fan vad skönt det var att klara det här spelet. Det trodde jag aldrig att jag skulle klara av ärligt talat. Visst jag har klarat senare generationers Castlevania men aldrig det första som startade serien. Men nu funderar jag på att fortsätta denna trend med att klara av Castlevania 3!

Jag började spela runt 22 tiden igår och som tur är filmade jag allt. Jag hade från början bara tänkt att ta mig till döden för att försöka se om jag kunde lyckas ta död på honom, och ju mer tid jag ägnade på honom desto mer kände jag att jag inte kunde ge upp. Kl 00:00 ungefär klarade jag av liemannen. Då kände jag mer än någonsin att jag inte kunde sluta förens jag var klar. Klockan tickade på och runt 00:45 var jag klar! Känslan som uppstod när sista slaget träffade greven är svår att förklara men man kan säga att det var mer eller mindre ren och skär lycka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar