måndag 24 oktober 2016

Den blivande youtubekanalen!

Jag och min vän Marcus satt igår och diskuterade ett antal förslag på hur vi ska göra med vår blivande youtubekanal som vi har tillsammans. Ja alltså vad vi ska ha med och lite sådant, det är väldigt mycket planering som måste hända först, för vi vill inte bara slänga ut avsnitt utan att vi känner oss stolta över dem. Vi har kommit en bit på vägen och vet på ett ungefär vad vi ska ha med.

Sen så är det mycket som ska till rent tekniskt, vi behöver bland annat ett capture card (Elgato) som fångar bild och ljud från Nes, Snes, MD, MS och N64 osv. Sen behöver vi även en mikrofon som fångar upp det vi sitter och pratar om utan att vi behöver skrika till varandra. Vårat mål är att vi ska kunna släppa minst ett avsnitt i månaden, kanske blir det upp till två men det vet vi inte riktigt än.

Men under tiden så ska jag försöka släppa lite mer avsnitt på mina solo missions, jag håller på och arbetar mig fram ett avsnitt med Final Fantasy 6 eller något annat spel, har tyvärr inte hunnit att bestämma mig riktigt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar