torsdag 1 december 2016

När jag trodde att allt var klart...

Haha det här är så sjukt, jag trodde alla förberedelser inför stream/youtube kanalens start men så var det inte. Jag fick hem som sagt min Elgato Game Capture device och jag kan spela nintendo 8 bit, super nintendo, Sega Master System och Sega Mega Drive men inte Nintendo 64 och GameCube riktigt än. Anledningen till detta är att jag behöver ytterligare en kabel för att det ska fungera.

**Uppdatering**

Som ni ser hade jag tänkt att inleda samtalet med att jag var ledsen över att inte kunna streama N64 och Gamecube men det är jag inte längre! För jag lyckades i alla fall att få in N64 och Gamecube. Så här ligger det till, igår när jag kopplade in min Elgato så testade jag den bara på min Super Nintendo och eftersom man kopplar in på liknande sätt Super Nintendo -> Komposit kablar -> Elgato Game Capture -> Hdmi -> Tv. Koppla man in den på det sättet så blev bilden helt vajsing, men om man körde en antenn kabel från Super Nintendot till tvn så fick man rätt bild på tvn. Det är ju bara det att det finns ju ingen antenn kabel från N64 och GameCuben vilket fick mig att testa att köra hdmi från Elgato in till tvn och det fungerade mycket bättre, det är som en original upplösning mer eller mindre. Så nu jäklar blir det att streama retro spel och göra en jäkla massa youtube videos.

Så här såg det ut på tvn med hdmi från elgato när man spelade super Nintendo.

Jag kommer slänga upp en review på hur jag upplever elgaton senare samt installations guide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar